Dag 15: Middle of nowhere - Cadillac

6 juni 2016 - Cadillac, Frankrijk

De derde maandag, de derde week. Maar de eerste droge maandag. Wat heet, we vertrokken zonder jas maar met zonnebril op! Dit is puur genieten.
Het afrekenen iets minder, te weinig cash en aan creditcards deed ze niet. Met het gevolg dat ik wat minder betaalt heb, maar geen geld meer over had.
Hoe ze dat hier in Frankrijk doen, ik weet het niet. Maar het heeft dus tot St. Emilion geduurd eer we een ATM tegen kwamen.
Op de weg naar St. Emilion veranderde het landschap wel. De korenvelden verdwenen en de wijngaarden kwamen daarvoor in de plaats. Van graansilo's ging het wijnkastelen, heel veel verschillende. En de daarbij behorende wijnpercelen. In alle soorten en maten waren er wijnranken, hele kleintjes met 1 of 2 blaadjes tot volgroeide struiken. Kilometers lang. Ik vind het een prachtig gezicht, keurig in het gelid.
In St. Emilion hebben we de toerist uitgehangen. Trouwens een heel oud stadje met heel veel kasseien en vooral niet vlak. De kerk is uit rots gehouwen. Helaas niet te bezichtigen omdat het kerkplein opnieuw bestraat werd. Ook met kasseien en kleinere grintstenen. En dat moest wel vlak liggen. Eerst een beetje door het plaatsje heen lopen, daarna op het plein een plate d' jour gegeten. Maar zonder een glas wijn, heel jammer, maar ik moest nog een kilometer of 30. En dat bij +25 graden.
Ik had al verteld dat het hier niet meer vlak is? Geen meter volgens mij. Dat levert leuke vergezichten op en pijnlijke kuiten.
Maar we vonden een tot fietspad omgebouwd treinspoor. Dat was redelijk vlak. De trein tunnel was er nog gewoon. Heel leuk. Zo kwamen we bij een ruïne van een oud klooster. Jaartje of 1000 oud. Stond best nog wel veel, degelijke bouw in die tijd.
Tegen vijven reden we Cadillac binnen. Ook al zo'n oud middeleeuws plaatsje. Hebben we in Nederland niet meer. Jammer. En nadat de was is gedaan á la Cissy, kunnen we in de tuin eten.

Wist je dat. . . . . .
Frankrijk ook kan stinken als zure melk,
maar dat dat de paddestoelen zijn?
Een bloeiende heg veel lekkerder ruikt?

Elk zichzelf respecterend huis op het platteland een hond heeft,
wiens enige taak is te blaffen naar fietsers?
En dat er heel veel van die huizen zijn?

Dat hier veel 45 km karretjes rond rijden,
en dat ik dat best begrijp in dit heuvelachtige land?

Dat je van fietsen witte handen krijgen en bruine vingers?
De zon komt niet door de
fietshandschoenen heen!

Vandaag 96 km gefietst in ruim 5 uur.

In cijfers:
Totaal gefietst: 1304,9 km in 71 uur en 17 min
En volgens het boekje hebben we nog (bij benadering) 1120 km totaal te gaan. Waarvan er nog 245 tot aan de Pyreneeën!

Liefs Gezina

1. Maria:
    6 juni 2016
    Jullie gaan goed! Dus idd al beetje ver over de helft. Wat een goed gevoel, voor mij op de bank. En wat fijn dat jullie zulk lekker weer hebben. De beschrijving van de stadjes die jullie bezoeken vind ik beeldend, erg leuk. Wat ook leuk is, is het appen. Gaan we fijn mee door. Veel plezier morgen! Liefs.
  2. OPA:
    6 juni 2016
    Schatjes,nog 2 a 3 dagen begint het echte werk in de bergen.Ben benieuwt hoe dat gaat.Kan ik makkelijk zeggen hier hoog en droog uit de wind.Alvast veel sterkte van {O}PA!!!
  3. Annemiek:
    6 juni 2016
    Superleuke blog weer, bedankt. Volgens mij tikken jullie dat allemaal op een mobieltje. Respect, lijkt me best tobben, en dan toch een lang verhaal. Succes weer morgen
  4. Florentine:
    7 juni 2016
    Petje af hoor! Wat geweldig dat jullie toch ook elke dag nog puf hebben voor een blog. Het zijn mooie verhalen om te lezen! Heel veel plezier weer vandaag en geniet van al het moois om jullie heen!
  5. Hans:
    7 juni 2016
    Wat wen prestatie tot nu. Ben best wel beetje, nou béééétje veel, "jaloers". Geniet van jullie verhalen en foto's. Straks de bergen op, maar ook weer af.
  6. Astrid:
    7 juni 2016
    Jullie gaan top!! Petje af hoor dames!! Super om te lezen wat jullie allemaal meemaken. De hulp die jullie krijgen is ook geweldig. Ik vlieg vanavond, eindelijk, naar Santiago. Vrijdag lopen wij verder naar Muxia en Finisterre. Succes en nog veel veilige kilometers!