Ons eerste blog, nog 9 dagen!

13 mei 2016 - Vlaardingen, Nederland

Over iets meer dan een week is het dan zo ver! Onze pelgrimage naar Santiago de Compostela. En daarbij schijnt een blog te horen volgens Gezina. Dus vandaar dat ik (Myrthe) nu de eerste aan het schrijven ben (de logica ^^)

Jaren geleden hebben we het tegen elkaar gezegd: we gaan ooit naar Santiago, de camino afleggen. Aangezien ik nu klaar ben met studeren kunnen we dit plan ook echt gaan volbrengen! Wel eng dat het opeens zo dichtbij is. Je gaat toch ruim 5 weken weg, fietsend, alleen, met elkaar. Een pelgrimspad af wat duizenden jaren geleden is ontstaan.

Veel mensen vragen waarom. Een echt antwoord heb ik daar niet op. Misschien dat dit onderweg komt? Ik weet niet waarom en ik weet ook niet wat ik wil vinden. Maar dat ik wil gaan, dat is zeker. Samen met mijn moeder.

Het komt wel goed”. Dat is een zin waarmee we op weg gaan. Eerst stop is Antwerpen, en daarna zien we het wel. Veel hebben we dus niet gepland. Niet dat we niets hebben voorbereid. Een voorbereidingsweekend in Limburg voor de bergen, de routeboekjes zijn aangeschaft en we hebben een heus pelgrimspaspoort!

Ons pelgrimspaspoort  De routeboekjes

Op deze reis zullen we vast ook tegenslagen tegenkomen. Zo ook op deze vrijdag de 13e. Vanochtend reed ik vanuit Eindhoven naar Vlaardingen met mijn fiets. Dinsdag worden de fietsen voor een laatste keer nagekeken voordat de tocht gaat beginnen.

Vrijdag de 13e maakte helaas zijn naam waar: samen met Tom hebben we een aanrijding op de snelweg gehad. Op het oog zag het eruit dat alleen de fietsendrager geraakt was. Helaas heeft de fiets ook een opdonder gehad. Laten we het zo zeggen: de fietsenmaker was blij dat ik de fiets vandaag al af heb geleverd, in plaats van dinsdag. Zo had hij wat meer tijd om hem te maken voor ons vertrek. (Met en Tom & mij gaat het trouwens wel prima)

Auto-ongelukje

Ik hoop maar dat de fiets inderdaad op tijd klaar is! Misschien is het voor nu ook: “het komt wel goed”...?

Zo, dat was dan de eerste blog! Er zullen er nog vele volgen, want Gezina en ik zullen hier onze gehele reis vastleggen en jullie op de hoogte houden van onze prachtige pelgrimage! Onze pelgrimage naar Santiago de Compostela, waar wij beide ontzettend veel zin in hebben!