Dag 12: Dangé St.-Romain - Château-Garnier

3 juni 2016 - Château-Garnier, Frankrijk

De boulangerie in het dorpje ging al om 6u open. Onze ogen op dat tijdstip nog niet, maar lekker vroeg vertrokken met vers brood voor onderweg.

Het eerste plaatje was Châtellerault. Daar staat een kerk met het (kennelijk) beroemde beeld van St. Jacob in volledig pelgrimsgewaad. Dit wilden wij natuurlijk wel even zien. De kerk werd voor onze neus open gedaan! En ja, het beeld stond er ook nog ;)
Vervolgens langs de Vienne onze broodjes klaargemaakt en toen weer hop, de fiets op!

De echte grote stad waar we doorheen gefietst zijn is Poitiers. Een stad met veel kerken liggend op een berg. En laat mama nou precies deze stad uitkiezen voor een kopje koffie. Waar ze gisteren opgelucht was dat een klim haar bespaard bleef, voor koffie zouden we echt de berg op moeten. 12%, love my mum.. ik hoop dat de koffie het waard was.

Na Poitiers volgde de weg door rustige dorpjes en prachtige uitzichten. Waar je wel even voor moest klimmen. Niks is meer vlak hier. Maar goed, het is wel droog! Ook de eerste wijngaarden langs de weg gezien.
Voor Vernon was de weg afgesloten vanwege een ongeval. Ach, daar kunnen we wel langs in plaats van 6km extra fietsen dachten we.... aangekomen zagen we dat een vrachtwagen volledig de berm was ingereden. Twee takelwagens sterk stonden op de resterende weg... tassen van de fiets en een paar keer lopen door het graanveld. Maar, gelukt!

We hadden al een adresje uitgezocht om te overnachten. Maar geen contact gekregen. Komt wel goed was onze strekking toch? Dus we zijn wel gewoon er naar toe gefietst. Bleek het hotel gesloten te zijn! Wat geklopt en aangebeld, geen gehoor...
Totdat we al aan het teruglopen waren. Stak een dame haar hoofd uit het raam! Maar ze was helemaal volgeboekt. Een beetje zielig gedaan, we hadden al zoveel gefietst: er was nog wel een klein kamertje vrij waar we konden slapen. Graag! En zo: het komt wel goed ^^ ( en het kamertje valt trouwens best mee met hoe klein het is)

103 km gefietst in 5.30h. In een lekker fietsweertje.

1. OPA:
    3 juni 2016
    Schatjes Als je zo ver fiets met redelijk weer mag je best de toerist uithangen.Je schrijft nooit over de wind.Het gaat jullie goed Sterkte en weer een goede tocht!! {O}PA!!
  2. Ad:
    3 juni 2016
    Prachtige foto's en weer meer dan 100 km gefietst; klasse. Blij voor jullie dat het droog was. Een voorstad van Parijs moest min of meer geevacueerd worden. Laat jullie lekker verwennen en veel zonneschijn toegewenst, XXXX Kruimeldief