Dag 13: Chateau-Garnier - Angoulême

4 juni 2016 - Angoulême, Frankrijk

Ook vandaag ging de wekker weer om half zeven. Even nog omdraaien, wassen en aankleden en de tassen pakken. De gewone routine van elke dag. Alleen vandaag het regenpak in een tas gestopt. Aad, onze weerman in Frankrijk, heeft voor vandaag geen regen voorspelt! Wel 22 graden en windje in de rug.
Na het ontbijt Le Castel uit. Staan daar gewoon 2 Ferrari's! Nu sliepen we natuurlijk wel in Le Castel in het plaatsje Chateau - Garnier.
Lekker onderweg, Myrthe iets minder lekker want erg snotterig naar Nanteuil en Vallee. Zitten we daar aan de koffie, komt de ene Ferrari na de andere Masarati, Lambourgini, en noem al die dure auto's maar op. En ook onderweg komen we er nog genoeg tegen. Die rijden toch anders dan de gemiddelde Franse chauffeur. Bleek er dus een randonnee voor dergelijke auto's te zijn.
Verder ging onze weg door het glooiende landschap van Frankrijk. En zowaar ook twee herten gezien die langs een bos renden. Best wel bijzonder.
Ook bijzonder is te zien hoe hier auto's geparkeerd worden. En heel veel chocomel koeien gezien. En de kalfjes blijven gewoon bij de koe.
Nu zijn we in Angoulême, ligt hoog op een berg. En het VVV op het topje van die berg. We zijn op zoek naar een sleutelmaker voor Myrthe haar fiets. Zij is de reserve sleutel vergeten, en Tom heeft daar ook niet aangedacht afgelopen zondag. Hier kennen ze geen AXA sloten. En de sleutel die ze heeft gaat het misschien wel begeven. Anyway, 3 slotenmakers en 3 uur verder heeft ze een nieuwe sleutel. En nu maar hopen dat ze die niet nodig heeft.
Inmiddels zitten we aan het bier bij de B&B en gaan we zo wat koken. De was is al gedaan.

Wist je dat...
Frankrijk kan stinken als een natte dweil;
maar ook heerlijk kan ruiken naar vers brood en bloemen langs de weg?

Frankrijk mooie gebieden heeft om te fietsen;
maar dat de wegen daardoor heen Kwalitatief Uitermate Teleurstellend zijn?

Ik in Parijs, op zondag 29 mei rond 21.15 mijn laatste sigaret heb gerookt;
en nog niet gek geworden ben of tegen Myrthe ben uitgevallen

We elke dag weer lieve en behulpzame mensen tegen komen?

Dat het Frans van Myrthe met de dag beter wordt;
en mijn conditie ook ?

De Franse rivieren wel heeeeeeeel erg breed kunnen worden?

Na Tours er geen stuk weg is van 1 km lang wat gewoon vlak is?

Na elke vrolijke afdaling een klimmetje komt;
en ik met 2 vingers in de neus de Beneluxtunnel nu pak

90 km, inclusief het fietsen in Angoulême in 5 uur. Geen regen, nauwelijks wind

Liefs, Gezina

1. Karlien:
    4 juni 2016
    Dat is leuk die wist-je-datjes! Hele leuke foto ook van jullie, lekker kleurtje toch al. Jullie zijn nu wel bijna op de helft toch? Zet m op!
  2. OPA:
    4 juni 2016
    Schatten,heb er een gewoonte van gemaakt om voor ik na bed ga even kijken of alles goed gaat.Dan kan ik rustig gaan slapen. Kanjers zijn jullie.{O}PA!!
  3. Ad:
    4 juni 2016
    De foto van Kruimel en Kruimeltjetjetje heb ik opgeslagen, heel mooi
  4. Annemiek:
    4 juni 2016
    Wat een heerlijk verhaal weer, leuke foto's! Morgen zondag, rustdag?