Dag 2: Antwerpen - Ogy

24 mei 2016 - Lessen, België

Vanochtend vroeg vertrokken vanuit Antwerpen. Allereerst croissantjes stokbrood en honing gekocht bij een biologisch bakkertje, voor onderweg. En toen op pad!

Voor de weg gebruikten we een GPS-track die Tom in mijn mobiel heeft gezet. Verekt handig zullen we later achterkomen (zie onder dit verhaal)
Maar vanaf Londerzeel hebben we toch de boekjes gepakt. Dit heeft toch wel wat hoor. 22 km/h fietsen en dan toch uit de minimale beschrijving halen waar je naar toe moet. Gelukkig voor ons hebben we genoeg stickers met de schelp gespot. En was het droog! Na 12u werd het zowaar zelfs zonnebrillenweer. Heerlijk!

De weg zelf was ook genieten. Voor wie op een mooie dag niet te doen heeft: ga langs de Dender fietsen over het jaagpad. Wij hebben voor de camino dit hele pad uitgediept tot aan Lessines, maar dat was absoluut geen straf! Kronkelend mooi door de groene natuur.

Aangekomen in Lessines zijn we 3km van de route af gefietst naar een B&B in Ogy. Daar aangekomen zitten er weer 101 km op! Het B&B zit in een huis van een ouderlijk echtpaar. De vrouw spreekt 3 woorden Engels en de man 3 woorden Nederlands. Ookal was de pelgrimskamer vergeven, we konden toch blijven slapen. Uiteindelijk begrepen we dat we de kamer van hunzelf zouden krijgen. Wat een gastvrijheid!! Wel begrepen we ook dat reserveren misschien wat makkelijker was geweest... hierop besloten om alvast op te zoeken waar we volgende nacht gaan slapen. De man heeft voor ons gereserveerd, ook makkelijk!

Nu net de macaroni op van vriendlief (het was lekker) en weer lekker op tijd naar bed toe. Morgen richting Cambrai!

Liefs, Myrthe

#102 km gefietst in 5.30 uur, geen regen#

Myrthe kan goed kaartlezen, daarom gaat ze ook mee ;). Maar vandaag heeft ze zichzelf overtroffen. Met kaart en GPS heeft zij mij kilometers omweg bespaart, heb ik niet op boerenpaden hoeven te fietsen en was het uiteindelijk maar een klein stukje op de beroemde/beruchte kasseien. Mijn dank is groot.

1. Annemiek:
    24 mei 2016
    Zooooo! Dat gaat goed zeg! Als jullie op dit tempo door gaan, hebben jullie straks tijd om 2 weken in Spanje op het strand te gaan liggen! Succes verder
  2. Marianne van Marion:
    24 mei 2016
    Wat leuk om jullie zo te volgen....veel succes op jullie caminio!!!
  3. Maria:
    24 mei 2016
    Ontzettend goed om van jullie te horen. Leuk dat jullie zo'n aardig stel troffen. Wens jullie op alle adressen zulke mensen. Goed geslapen? Ik heb Ogy opgezocht, jullie zijn er nog niet! Morgen een stralende, droge dag toegewenst. Liefs.
  4. Christine:
    24 mei 2016
    Jullie gaan goed. Hoor nog niks over zere billen of kuiten .
  5. Florentine:
    24 mei 2016
    Leuk om jullie verhalen te lezen. Gaat volgens mij in een rap tempo!
  6. Muriel Pronk:
    25 mei 2016
    Wat geweldig om deze verhalen te lezen. Blij dat alles goed gaat.
  7. Toon en Rozalien:
    25 mei 2016
    Snelle start hebben jullie zeg, ondanks het slechte weer de eerste dag. Leuk om jullie te volgen en met die foto`s erbij helemaal leuk. Liefs
  8. Truus:
    25 mei 2016
    Zo'n leuke en sportieve onderneming. Ik wens jullie veel succes, plezier en mooi weer.
  9. Mirjam:
    Jullie schieten goed op.
    Hou vol!
    Succes vandaag!
  10. OPA:
    25 mei 2016
    Lieve schatten,Annemiek heeft nu mijn "blog"goed ingesteld.Dus kan ik alles goed volgen en geen E mial meer sturen.Dappere meiden het gaat jullie goed en ik blijf jullie volgen {O}PA!!!