Dag 1: Vlaardingen - Antwerpen

23 mei 2016 - Antwerpen, België

Onze eerste dag op de camino. Regen, regen en nog eens regen.  Vanaf Vlaardingen tot aan Antwerpen, 6 uur lang. Maar, zoals Myrthe vanmorgen zei: we zijn niet van suiker. De juiste instelling om aan de tocht te beginnen. Bij onze eerste stop -benzinestation in Nieuw Beijerland- koffie en chocolademelk. Als 2 verzopen katten daar in gesprek gegaan met wat mensen. We hadden wat problemen met het navigatiesysteem.. die raakte alsmaar van slag door de regendruppels. Maar een Mammoet mannetje kwam met de oplossing: gewoon een klein bakje waar de telefoon in kan. Op die manier geen regendruppels op het scherm.
Mijn telefoon is trouwens dood. Te nat geworden . Even wat rijst kopen, hopen dat het helpt. Anders heb ik ook geen boeken om  te lezen!

En dan rij je om 1 uur ineens België binnen. Want ondanks de regen ging het fietsen heel soepeltjes. Om 4 uur waren we al in het bezit van de sleutel van de pelgrimskamer in Antwerpen. Daar waar Ruud Arts op 3 maart geslapen heeft.
Wel wat omgefiets en een half uur voor een open brug gestaan.  Maar we zijn tevreden over de eerste dag.
Nu de was doen, we hebben al gedouched, en zodalijk Antwerpen in.

#115km gefietst in 6.20 uur. Regen!#

Liefs, Gezina

1. Truus Liewes:
    24 mei 2016
    Ga zo door.....Zie uit naar de volgende blog!
  2. Florentine:
    24 mei 2016
    Wat leuk, ga zeker proberen alle verhalen van jullie te lezen! Lekker gegeten in Antwerpen? Mijn favoriet is een "frietje stoofvlees"! Veel plezier morgen!
  3. Yolanda:
    25 mei 2016
    Super hoor zo'n eerste dag door de regen gefietst. Petje af. Naar mate jullie meer richting het zuiden gaan moet het weer beter worden. Onwijs veel plezier samen en veel succes natuurlijk.
  4. Mirjam:
    Goed begin......
    Succes vandaag
  5. Annette:
    25 mei 2016
    Heel veel succes en heel veel plezier samen
  6. Babs:
    25 mei 2016
    Ga jullie zeker volgen en genieten van de verhalen. Succes, na regen komt zonneschijn
  7. Astrid:
    25 mei 2016
    Hoi, grappig dat jullie in hetzelfde pelgrimshuis hebben geslapen als Ruud. Geweldig dat jullie reis nu begonnen is en dat we hier van mee kunnen genieten! Een groot avontuur! Wens jullie een mooie weg met veel bijzondere ontmoetingen! Succes en veel plezier!