Dag 9: Auvers-Saint-Georges - Orléans

31 mei 2016 - Orléans, Frankrijk

Onder protest zijn we vandaag om tien voor 8 vertrokken. Marie en Jacky vonden het net als Aad gisteren vervelend om ons te laten gaan. Maar 5 uur later zaten we toch maar mooi in Orléans. Als een speer gingen we.
Vannacht had het flink geregend en gewaaid. Het korenveld zag er niet uit. Hopelijk is dat te zien op de foto.
Wat een beetje regen al niet met een mens kan doen. Het weer was bar en boos. Weer veel regen en omdat dat ook de afgelopen dagen het geval is geweest in deze streek, waren sommige stukken weg afgesloten. Automobilisten probeerden duidelijk te maken dat het "Impossible " was om verder te fietsen. Maar op de fiets heb je natuurlijk niets aan grote omleidingen. Orléans was nu eenmaal wel de eindbestemming vandaag. Dus tot de knieën in het water, de fietsketting is ook weer schoon! En koud dat we het daarna hadden, vreselijk. Maar goed, op een gegeven moment ben je toch in Orléans, in gecheckt in een hotel. Het leek net alsof de badkamer vloerverwarming had. Zo koud waren mijn voeten. Aardige dame trouwens van het hotel. Zo nat als wij waren, de fietsen konden door de gang naar de binnenplaats. En wij, al druipend en wel, naar de kamer toe.
Wat onderweg dan weer opvalt, is dat de vogels gaan fluiten zodra het ietsje minder hard regent.
In de St Croix kathedraal de stempel gehaald. Groooooote kerk wel 136 meter lang. Ook heel oud en hoog. Veel vaandels in de kerk. Best wel een mooie kerk met veel glas in lood ramen. Droog is het trouwens nog steeds niet.
Vandaag 73 kilometers in 3 uur en 50 minuten . Het weer is besproken.

1. Jaap en Margriet:
    31 mei 2016
    Wat ontzettend stoer van jullie! Hopelijk hou je er geen koutje aan over. We hebben de kaart van Frankrijk bij de computer liggen om jullie dagelijks te volgen.
  2. Annemiek:
    31 mei 2016
    Zooooo leuk om jullie blog te lezen, het is het eerste wat ik doe als ik thuis kom
  3. Maria:
    31 mei 2016
    Jeetje, meiden, wat een tegenvaller! Denk je leuk door zonnig Frankrijk te fietsen. Het spijt me zo voor jullie. Maar wat vind ik jullie stoer!!!!!
  4. Babs:
    31 mei 2016
    Wat een bikkels zijn jullie, bewondering voor jullie doorzettingsvermogen. Vannacht de schelp onder je kussen en schietgebedjes doen en dan maar hopen dat het morgen droog is.
  5. Aad:
    31 mei 2016
    Snelweg ondergelopen; gevangenis ondergelopen; al 2 dagen geen tennis. En op de weerkaart zien we dat de buien jullie blijven achtervolgen. 48 uur regen achterelkaar. Morgen beloven ze een drogere dag. Ik ga nu een kaarsje opsteken voor jullie!
  6. Truus Liewes:
    1 juni 2016
    Hallo Dames......mis jullie stukje......vraag mij af of jullie ook zoveel last hebben van de regenval ......zal ws wel....Zoals jullie al schreven. .......nu staat er zelf in ad.nl een stuk over de wateroverlast ...! In midden Frankrijk.