Dag 8: Parijs - Auvers-St-Georges

30 mei 2016 - Auvers-Saint-Georges, Frankrijk

Vanochtend vertrokken in de zeikregen vanuit Parijs. Na een heerlijk weekend was het weer op de maandagochtend wel echt een domper. Maar zo zijn we ook vertrokken vanuit Vlaardingen, dus ook vandaag gaan we op weg.

Na 20km besloten we dat het woord zeikregen afdoende was. Noodweer was een beter woord. Doornat. Het enige geluk dat we hadden was dat er weinig wind stond. Maar de regen hielp niet mee. Fietspaden veranderden inderdaad  modderstromen en de gewone wegen stroomde over. Doorfietsen lukte hierdoor niet:  de 20km/h werd amper aangetikt.

Uiteindelijk na 50km de keuze gemaakt om niet verder te gaan dan de herberg in Etamps, op 63km.
Echter bij 55km kwamen er zonnestralen in de vorm van een ouderlijk echtpaar in een autootje. De vrouw had onze schelpen gezien en vroeg of we niet even wilden opwarmen bij hen thuis. Thee en een lekker warme douche. Zo doorfietsen kon namelijk echt niet volgens haar. Met beide handen aangenomen!
Bij hen thuis kregen we warme droge kleren aangereikt en zelfs pantoffels. Onze natte zooi ging ze wel even wassen en drogen. Bij de thee kwam een hele maaltijd op tafel. Wat voelden wij ons dankbaar! Toen gevraagd of zij voor ons een slaapplaatsje in de herberg in Etamps wilden reserveren. Maar dit was niet nodig. We mochten hier blijven slapen! Nog 5km in de zeikregen fietsen of hier blijven, de keuze was snel gemaakt.

En zodoende zitten we nu al heerlijk warm en droog. Zo zie je maar weer, ookal is het zeikweer, de camino heeft dan toch een warme verassing in petto.

62 km gefietst in 4 uur.... het weer begin ik niet meer over..

Liefs,

1. Toon en Rozalien:
    30 mei 2016
    Geweldig om zulke mensen te ontmoeten. Geniet van dit warme onthaal en morgen weer met frisse moed op pad.
  2. Doortje:
    30 mei 2016
    Wat goed om dit mee te maken als het weer zo tegen zit. Gaat toch de spreekwoordelijke zon nog even schijnen.
  3. Hans:
    In een woord: geweldig
  4. Florentine:
    30 mei 2016
    Wat een geweldige belevenis. Deze ontmoetingen maken volgens mij de reis zo mooi! Geniet van een mooie avond en voor morgen... gezond weer op!!
  5. Klaas sr:
    30 mei 2016
    Mooi dat jullie zoveel warme mensen ontmoeten vooral op zondag !!
    elke dag kijk ik weer uit naar het nieuwe verhaal.
    hoop dat jullie niet te veel martiaal pech krijgen waar een "boor"aan te pas moet komen
    nog heel veel plezier het weer schijnt toch weer beter te worden hier is het code geel
    groetjes Klaas en ook van Diny
  6. Maria:
    30 mei 2016
    Ze bestaan nog, engelen! Maar 62 km in 4 uur in die regen zoals je beschrijft: Hulde!!!
  7. Annemiek:
    30 mei 2016
    Super gedaan dames, leuk zo'n onverwachte ontmoeting. Hoop dat het morgen beter wordt, houd moed!
  8. Yolanda:
    5 juni 2016
    Wat ontroerend. Zo zie je maar, er zijn gelukkig nog heel veel goede mensen