Dag 4: Cambrai - Berlancourt

26 mei 2016 - Berlancourt, Frankrijk

Na het eerste Franse croissantje van deze tocht zijn we om 8.30 op de fiets gestapt. We begonnen direct al met mooi weer. Voor 10.00u gingen de fietsjasjes uit en was het ook korte-broeken-weer!

Langs de route een paar puntjes uitgezocht om te bekijken. We blijven natuurlijk ook een beetje toerist. De bron van de Schelde gespot en een verdwaald Romaans torentje wat ooit deel was van een 7km lange vestingsmuur van 6m hoog!

De route volgde over het jaagpad land Canal de St. Quetin. Weer heel mooi gefietst dus! Maar ook door het Franse glooiende landschap. Zoals het boekje vrolijk zegt: "Fietsers krijgen nu wat langere&hogere heuvels te beklimmen". Nou dat hebben we gemerkt! Maar eigenlijk ging het niet slecht. Weer niet afgestapt dus ik ben weer trots ;)

Het samen fietsen bevalt ook. Mama en ik hebben praktisch hetzelfde tempo en we houden elkaar goed in het ritme. Fijn! Want zo hebben we ook vandaag weer de 100km gehaald!

Vanacht slapen we bij de familie Vermeersch. Nog nooit zo'n warm welkom gekregen als hier. De man des huizen kwam met open armen mij tegemoet lopen en vroeg of wij een slaapplek zochten. Zijn vrouw vroeg vervolgens of we mee wilden eten. Dit deden wij graag en zonder spijt! Zalig gegeten met lekker drinken. Ik heb mijzelf overtroffen door tomaat en mozzarella te eten. En ik heb rode wijn gedronken! Ik kon haast geen nee zeggen tegen deze lieve mensen. Afgesloten met slagroom-yoghurt met verse aardbeien, smikkelen!

Morgen zullen ze voor ons een ontbijtje hebben. Maar nu eerst slapen, dat zal ook wel goed bevallen!

#103 km in 5:30u. Heerlijk zonnige dag#

Liefs, Myrthe

1. Maria:
    26 mei 2016
    Wat gaat het goed! Geweldig! Ga maar lekker slapen, jullie hebben het verdiend. Liefs!
  2. Jaap en Margriet:
    26 mei 2016
    We genieten van jullie reisverslag.Wat een afstanden iedere dag !!
    Veel succes verder en we wensen ook het thuisfront sterkte.
    Groeten,
    Jaap en Margriet
  3. Marianne van Marion:
    26 mei 2016
    Jullie zijn goed bezig...en wat heerlijk om van die lieve mensen te ontmoeten waar jullie kunnen overnachten.
  4. Marianne van Marion:
    26 mei 2016
    Jullie zijn goed bezig!!...en wat heerlijk om bij al die lieve mensen te kunnen overnachten.
  5. Toon en Rozalien:
    26 mei 2016
    Jullie gaan als een speer!!!!! Zo leuk om te lezen wat jullie elke dag meemaken. En al die mensen die jullie pad kruisen! Heel bijzonder om dit samen met je moeder te kunnen doen.
  6. Anne Marie:
    27 mei 2016
    Ik vind jullie bikkels! Wens jullie een prachtige en voorspoedige reis naar een bijzondere plaats!
  7. Diny:
    27 mei 2016
    Hoi Gezina en Myrthe geweldig dat jullie iedere dag zoveel kilometers fietsen.
    Nog veel fietsplezier!!!
  8. Florentine:
    27 mei 2016
    Het klinkt als een heerlijke gezellige reis. Veel zon en fietsplezier weer vandaag!
  9. Babs:
    27 mei 2016
    Jullie verbazen mij met de afstanden die jullie iedere dag afleggen. Maar leuk dat jullie ook jezelf nog kunnen verbazen over jullie prestaties, want dat is het. Nog veel plezier en hou het heel.
  10. OPA:
    27 mei 2016
    Het verbaasd mij ook zo als jullie fietsen.Het weer werk ook mee gelukkig!Groetjes {O}PA!!